Extrém
Toto je nová Mini od Thomase Tisona, kterou připravují v německé loděnici Knierim Yachtbau. Vypadá trochu krabicoidně, ale samozřejmě bude vybavena foily. Jak jinak. V dnešní době.
Šířa dodává každé lodi tvarovou stabilitu. Čím je loď širší, tím je stabilnější. Stačí srovnání voru a kajaku. Na plachetnici pak vyšší stabilita znamená vyšší výkon. Jachta uveze více plachet. Vyšší výkon = vyšší rychlost.
Pontonovitý tvar lodě nemusí být problém, pokud jachta pluje v náklonu. V té chvíli pluje po hraně a smáčená plocha (tření) je minimální. Problémem je slabý vítr, kdy bude sedět na vodě jako kačena.
A co se týče foilů, této dnešní všednodenosti, půjde o unikátní systém, kdy se křídla zvedající jachtu z vody budou pohybovat ve třech směrech.
Z estetického hlediska se již nejedná o jachtu krásných tvarů. Na druhou stranu bude vevnitř dost místa i na poličky, na které si závodník bude moci uložit knihy pro případ, kdyby uvízl ve slabém větru.
3415
Související články
Velikonoční regata v novém! Oprava
Velikonoční regata v novém! Oprava
Nejoblíbenější česká offshore regata, která je každoročně pro část české jachtařské veřejnosti vrcholem sezóny, se pojede na nových lodích. A nebudou to lodě jen tak ledajaké. Organizátoři oznámili angažování flotily zbrusu nových jachet Persico Fly40. Plavba do Dubrovníku se zkrátí ze dnů na hodiny.
Nejsou lidi…
Nejsou lidi…
Offshore jachting zažívá díky třídám IMOCA, Class 40 a Classe Mini nevídaný boom. V současné době se staví několik desítek nejmodernějších lodí, jejichž cena se u třídy IMOCA pohybuje mezi 120 a 150 miliony korun! Za jednu. Boom ale naráží na problém, který byl u nás známý již z doby plánovaného hospodářství. Nejsou lidi!
První skutečně létající IMOCA
První skutečně létající IMOCA
Na jachtách IMOCA se jezdí sólové regaty přes Atlantik i kolem světa jako Vendée Globe. Již několik let částečně létají na foilech. Nyní je tu ale první, která je ve vzduchu celá. Jmenuje se Bureau Vallée. Létá 30 a více uzlů… Porušuje ale pravidla třídy.