Ještě 300 mil do zimy
17 jachet IMOCA pokračuje v regatě Vendée Arctique. Vedoucí skupina má před sebou ještě dalších 300 mil na sever. 300 mil do zimy, 300 mil blíže k Arktidě, 300 mil blíže k ledu. Krásná letní regata. Teplota vzduchu 9°C, teplota vody 10°C.
Na čele vedoucí skupiny je favorizovaný Jeremie Beyou na jachtě Charal (takové větší francouzské řeznictví). Také na dalších dvou místech jsou favorité. Druhý je Charlie Dalin na Apivia a třetí Thomas Ruyant na LinkedOut. Pro zajímavost uvádíme, že jak Thomas Ruyant, tak i Charlie Dalin za sebou mají kariéru ve třídě Classe Mini.
Čelo startovního pole je nyní bez větru a čeká na příchod jihozápadního proudění, ve kterém by se mělo dostat k otočné bóji jihozápadně od Islandu. U ní to ale zase vypadá na bezvětří.
Ze závodu v prvních dnech odstoupili dva závodníci na nových jachtách. Nejprve Sébastien Simon na Arkéa-Paprec a později Armel Tripon na L'Occitane en Provence. Na Arkéa-Paprec se zlomil foil a Simon zamířil na domovskou základnu v Port La Foret. Při nehodě došlo k poškození trupu a oprava by zabrala nejméně 15 dnů času, proto nebylo pokračování v regatě možné.
Armel Tripon západně od Irska při stoupačce objevil poškození dvou podélných výztuh trupu v přední části, která byla nedávno poškozená při kolizi s UFO (neidentifikovaný plovoucí objekt). Proto byla třeba otočit a vrátit se do Francie. Poškození má nejspíše souvislost s minulou kolizí a opravami ve spěchu.
Pro oba to znamená nepříjemnou překážku na cestě k Vendée Globe. Na této cestě už utratili miliony EUR a zatím nemají start jistý. Oba ale ještě budou mít možnost dodatečné kvalifikace.
Polohu lodí najdete zde.
2433
Související články
Herrmann se dočkal. Extrémní Malizia na vodě
Herrmann se dočkal. Extrémní Malizia na vodě
Tahle událost ze západu Francie vzbudila ohlas hlavně v Německu. Nová jachta Malizia - Seaexplorer, na níž se chystá Boris Herrmann vyplout za dva roky do závodu Vendée Globe, má být nejrychlejší lodí kdy postavenou pro německého jachtaře. Minulý týden byla ve francouzském Lorientu spuštěna na vodu.
Proč zvláštní kormidla na Charal 2?
Proč zvláštní kormidla na Charal 2?
Srovnáte-li novou jachtu IMOCA Charal 2 s ostatními jachtami třídy, musíte si všimnout ohromného rozdílu v pozici a tvaru kormidel. Dvojice kormidel na jachtě Charal 2 je v podstatě ve středu zádi a kormidla jsou velmi dlouhá a úzká.
One-design nebo box rule?
One-design nebo box rule?
Atraktivní jachty na Volvo Ocean Race? Ale kdeže… Alespoň v posledních ročnících nikoli. Na one-design jachtách příliš mnoho atraktivního není. Jsou jedna jako druhá. Jachty stavěné podle box rule, to je jiná. To je cesta vývoje, cesta vzniku vzrušujících jachet, cesta přirozeného výběru, který je motorem evoluce.