Na štíru s větrem
Na Mistrovství ČR One-Design se dnes podařilo odjet jednu navigační rozjížďku a jeden karusel. Nejprve vítr nekooperoval a bylo nutno dlouho čekat. Nakonec se ustálil kolem 8 uzlů a vydržel až do večera, kdy organizátoři pustili ještě jeden karusel.
V navigační rozjížďce dobře odstartoval tým Giulia, který zatím zaostává za očekáváním. První točil návětrnou bóji a vedení udržel i po projetí kolem ostrůvku Maslinjak. V té chvíli se již na něj dotahoval Rodop. Druhý tým v celkovém pořadí si krátce za ostrovem udělal obrat a vyjel si pro lepší vítr a dostal se do vedení. Tým Giulia se dále propadal a šel před něj zanedlouho i celkově vedoucí Hyveco.
Během dlouhé stoupačky na další otočný bod prokázal tým Hyveco pod vedením Martina Pospíšila svoji skvělou formu, dostal se do čela a vedení udržel až do cíle. Druhé místo patřilo týmu Rodop Martina Kulíka a třetí v navigační rozjížďce doplul Morgan Sailing Team Karla Taschnera.
Elan 350
Ve třídě Elan 350 se první navigační rozjížďka nejvíce povedla týmu Cleverlance Víta Červinky, který si připsal první vítězství. Druhé místo patřilo zkušenému GEN Sedlčany Vlasty Faktora. Až na třetím místě protnul cílovou čáru průběžně první tým Art4Promotion Slim Stanislava Jelínka.
Výsledky najdete zde.
2256
Související články
Konečné rozhodnutí
Konečné rozhodnutí
Konečné rozhodnutí na 25. České námořní rallye zní: Je dobojováno. Ani dnes nebyl vítr k závodníkům shovívavý. Poryvy nejprve dosahovaly přes 30 uzlů, později mírně slábly, ale stále se šplhaly na 28 uzlů, což bylo vzhledem k dnešní ranní debatě neúnosné.
Dnes se rozhodne?
Dnes se rozhodne?
Bóra utichla. Tedy utichla… Utichla v maríně v Biogradu. Na moři je to jinak. Stále registrujeme poryvy přes 25 uzlů. Jindy by to asi nevadilo, podmínky jsou lepší než v minulých dnech, ale dnes na ranní poradě kapitánů se hlavy některých týmů (shodou okolností těch, které po pěti rozjížďkách jsou na stupních vítězů) začaly odkazovat na charterové smlouvy, ve kterých je zakázáno vyplouvat ve větru nad 24 uzlů.
Polská metoda nezabrala
Polská metoda nezabrala
Příliš mnoho větru. To je důvod, proč se dnes na České námořní rallye neodjede ani jedna rozjížďka. Rozhodčí oznámili, že se vrací do maríny a s nimi i celá flotila závodních lodí.