Neuvěřitelná stíhací jízda
Finále Transat Jacques Vabre v kategorii IMOCA je neuvěřitelnou stíhací jízdou týmu Charal. Beyou s Prattem ukazují, co znamená mít v ideálních podmínkách vyladěnou jachtu IMOCA s foily. K cíli letí již druhým dnem rychlostí přes 20 uzlů. Na vedoucí Apivia již nestačí, ale stále by se mohli dotáhnout na druhou PRB.
Jen den zpět byla jachta Charal na 6. místě a ztrácela na medaili přes 50 mil. Do hloubi startovního pole se propadla z prvního místa v rovníkových tišinách. Na tento průjezd tišinami zřejmě Beyou dlouho nezapomene. Na své soupeře ztratil nejméně 300 mil.
Po výjezdu z tišin se tým Charal nevzdal a rozhodl se, že zkusí ještě o medaili zabojovat. Za den najel na soupeře 70 mil a již je třetí. Na druhé místo ztrácí 35 mil. Druhá PRB je ale podobně rychlá. Proto se zdá, že stříbro již nevyjde. Na druhou stranu včera by nikdo nevsadil ani na bronz.
Polohu lodi najdete zde.
3204
Související články
První z nové generace
První z nové generace
Vendée Globe startuje již za dva roky. Na startu bude mnoho lodí nejnovější generace. PRB je první z nich spuštěná na vodu. I když… Tak trochu je a tak trochu není nové generace. Má zajímavý příběh.
Nejsou stěžně (na lodě IMOCA)
Nejsou stěžně (na lodě IMOCA)
Máte loď IMOCA a nemáte stěžeň. Složitá situace. Stěžně nejsou, Lorima v Lorientu nestíhá vyrábět. A tom se ani nebavíme o tom, kolik takový stěžeň stojí.
Vendée Globe 2024, nejsou lodě
Vendée Globe 2024, nejsou lodě
Příští ročník Vendée Globe odstartuje na podzim 2024. Již nyní jsou jasné dvě věci. Maximální počet startujících se zvýší. To je dobrá zpráva. Špatnou zprávou je, že nejsou lodě.