Proč se zlomil stěžeň na Luna Rossa
Italský tým Luna Rossa, který je vyzyvatelem v Americkém poháru, řeší nepříjemné problémy se zlomeným stěžněm. K nehodě došlo předevčírem a my víme proč.
Nejprve trochu zařadíme zpátečku. O příčinách nehody toho my příliš nevíme. Vím jen to, co jsem se dočetl v online verzi německého časopisu Yacht, respektive to, co jsem se dozvěděl v googlepřekladu článku do češtiny, protože z němčiny si z dětství pamatuji jen Hände hoch! a Achtung! (povinná návštěva kina na základní škole).
Protože jemné finesy googlepřekladu by byla škoda znehodnotit nodokonalou vlastní interpretací, přinášíme překlad v původní podobě. Zajímavé jsou zejména pasáže o lesním porostu.
Zlomený stožár: nové obrazy a výzkum příčin
27. ledna přišel stožár shora na výzvu amerického poháru Luna Rossa Challenge. Nové obrázky umožňují vyvodit závěry o příčině
Podle týmu nebyl nikdo zraněn, když italský vyznavač Luna Rossa Challenge zlomil svůj stožár. A zdá se, že tým také lehce vystoupil z hlediska materiálu . Jak je vidět na nových obrázcích, lesní porost a jeho kování byly pravděpodobně vytrženy z paluby. Forestay na stožáru a janovský kufřík jsou neporušené. Stožár se zlomil krátce nad výškou paluby.
Štěstí v neštěstí pro tým, protože hlavní plachta zůstala z velké části nedotčena. Kvůli omezenému počtu plachet, které lze vyrobit a použít při přípravě a v samotném šálku, by vážně poškozená hlavní plachta byla hořkou překážkou. Kromě toho je oblast dolního stožáru obvykle opravitelná snadněji, než když se potrubí zlomí uprostřed. Není známo, zda byl trup poškozen v oblasti nohy stěžně.
Tým ještě nestanovil délku oprav. V každém případě nehoda znamená snížení přípravy a ztrátu cenného času na školení, kromě nákladů na opravu.
A na závěr popisek jedné z fotografií použitých k článku.
Stožár padá dozadu, lesní porost a janovský pád jsou stále na stěžni
4692
Související články
Blesk potopil závodní Class 40
Blesk potopil závodní Class 40
Závodní jachta Class 40 Sogestran Seafrigo byla na cestě přes Atlantik zasažena bleskem a začala se potápět. Posádka byla zachráněna nákladní lodí Frio Ionian.
Švýcaři na čas
Švýcaři na čas
Dva roky zpět švýcarský tým Alinghi Red Bull Racing stanovil termín, kdy bude hotova jejich první loď pro Americký pohár BoatOne. A co byste řekli? Na den, na hodinu přesně ji zapakovali v loděnici a poslali na cestu do Barcelony.
Záchrana v Jižním Pacifiku
Záchrana v Jižním Pacifiku
14. února ve 02:50 UTC kanadský skipper William MacBrien aktivoval svoji EPIRB bóji. Plul na jachtě Class40 Phoenix, účastnil se závodu Global Solo Challenge.