Šance na medaili žije!!!
Phil Sharp, Milan Koláček a Adrien Hardy bojovali 2/3 závodu Transat Quebec - St.Malo o zlato. Pak se roztrhl na Imerys spinaker a tým, kterému držíme palce, se propadl na 6. místo. Je to konec, nebo šance ještě žije?
Pojďme se nejprve podívat na čísla. Vedoucí Tales II zbývá do cíle 111 mil. Druhá Solidaires en Peloton ztrácí 40 mil. Třetí Earendil je o dalších 5 mil zpět. Čtvrté místo patří Generali (ztráta na první místo 49 mil), pátá je o dalších 12 mil zpět Black Pepper a ještě jednu míli ztrácí Imerys.
To jsou suchá čísla. Pokud by až do cíle vál stabilní vítr, težko by bylo možné na Imerys pomýšlet na medaili. Vítr ale před cílem slábne k nule a stáčí se k východu. Startovní pole se tedy ještě jednou sjede dohromady. A to by mohla být pro smůlou provázenou Imerys šance. V bezvětří se může stát cokoli. Vzpomeňte si na nedávný Minifastnet, ve kterém jel Milan koláček na čele až téměř na cílovou čáru. Pak uvízl v bezvětří a ostatní místo bez větru objeli.
Naděje umírá poslední
Šance tedy je. Kluci na Imerys také ještě jednou opravili spinaker, aby ho mohli ve slabém větru použít. Doufejme, že vydrží, je to klíčová zbraň. I když na druhou stranu, možná nebude až tolik potřeba. Podle Gribu to vypadá, že nyní každou chvíli vpluje vedoucí Tales II do bezvětří a následně se vítr stočí na stoupačku. A jak je známo, v takové chvíli toho se spinakerem mnoho nenaděláte. Na slabý předobok či stoupačku to vypadá až do cíle.
My si nyní musíme přát, aby bezvětří s pořadím zatřáslo a aby Imerys na závěr padly lepší kostky. Kluci budou bojovat až do cíle, to je jasné. Tak snad…
Posledních 24 hodin. ETA Imerys je zítra mezi 1400 a 1700.
10279
Související články
Proč jsou profíci jinde?
Proč jsou profíci jinde?
"Jaký je rozdíl mezi profesionálními závodními jachtaři a námi?" To byla otázka, kterou jsem si jednou vyslechl na palubě při kdovíjaké fanregatě od posádky, která už byla schopná při réčku přetáhnout kosu na druhý bok.
Proč mají závodní jachty široké přídě
Proč mají závodní jachty široké přídě
Podívejte se na nejmodernější závodní jachty IMOCA nebo Class 40. Jsou nevzhledně široké na přídi. A byly by ještě širší, kdyby jim to pravidla dovolila. Proč tomu tak je, když vždy byla s rychlostí spojená ostrá příď? Byly dokonce i doby, kdy se vycházelo z předpokladu, že základem rychlosti je elegance. To už dnes neplatí. Zeptali jsme se na to závodního jachtaře Milana Koláčka.
Michal Krysta druhý
Michal Krysta druhý
Michal Krysta doplul do cíle závodu Globe 5.80 Transat na druhém místě za Švýcarem Etienne Messikommerem. Po 26 dnech na moři zaostal za prvním místem o necelých 5 hodin.