Souboj s bouří u Islandu
Hrozivá bouře donutila organizátory změnit trať Vendée Arctique. Změny byly nakonec dvě. Nejprve byl zrušen Island levobokem a byla ustavena brána na východě ostrova. Sílící bouře ale nakonec změnila i tyto plány. Ze závodu se stal boj o přežití.
Podíváte-li se na poryvy ve Windy pro oblast jižně od Islandu, uvidíte, že v noci na sobotu bude vítr atakovat 60 uzlů. To nejsou podmínky na závodění, to je boj o přežití. Když k tomu navíc přidáte teploty pod 10°C (vzduch i voda), je to zabijácká kombinace.
Vedení Vendée Arctique se muselo s hrozivou situací vypořádat. Nejprve bylo vynecháno obeplutí Islandu. Na severní straně ostrova by závodníci byly vystaveni ledové severní bouři, které by je tlačila na nehostinné pobřeží. Nebylo by kam uhnout. To by byla nebezpečná kombinace. Proto brána na východě ostrova a otočka zpět na jih.
Bouře ale dále sílila a začalo být jasné, že i toto je přílišné riziko. Nakonec vedení regaty sáhlo k jejímu přerušení v bráně na východě Islandu. Zapíší se časy průjezdu a závod se přeruší. Po zklidnění situace závodníci odstartují z brány v pořadí a se ztrátami, které měli na vedoucího Dalina. Po průjezdu branou je na závodnících, jestli budou hledat úkryt na břehu, nebo přečkají bouři na moři.
Charlie Dalin projel branou jako první. O čtyři hodiny zpět zaostal Jeremie Beyou. Třetí Thomas Ruyant je 40 mil od brány. Z dalších závodníků Benjamin Ferré má do brány 125 mil, 170 mil Guirec Soudée a Louis Burton.
Polohu lodí najdete zde.
1030
Související články
Herrmann se dočkal. Extrémní Malizia na vodě
Herrmann se dočkal. Extrémní Malizia na vodě
Tahle událost ze západu Francie vzbudila ohlas hlavně v Německu. Nová jachta Malizia - Seaexplorer, na níž se chystá Boris Herrmann vyplout za dva roky do závodu Vendée Globe, má být nejrychlejší lodí kdy postavenou pro německého jachtaře. Minulý týden byla ve francouzském Lorientu spuštěna na vodu.
Proč zvláštní kormidla na Charal 2?
Proč zvláštní kormidla na Charal 2?
Srovnáte-li novou jachtu IMOCA Charal 2 s ostatními jachtami třídy, musíte si všimnout ohromného rozdílu v pozici a tvaru kormidel. Dvojice kormidel na jachtě Charal 2 je v podstatě ve středu zádi a kormidla jsou velmi dlouhá a úzká.
One-design nebo box rule?
One-design nebo box rule?
Atraktivní jachty na Volvo Ocean Race? Ale kdeže… Alespoň v posledních ročnících nikoli. Na one-design jachtách příliš mnoho atraktivního není. Jsou jedna jako druhá. Jachty stavěné podle box rule, to je jiná. To je cesta vývoje, cesta vzniku vzrušujících jachet, cesta přirozeného výběru, který je motorem evoluce.