Zavřený v černé díře
Alex Thomson se rozhodl, že se na 80 dnů zavře do černé díry, která sebou hází, mlátí, naráží a je hlučná jak startující tryskáč. Popluje kolem světa s pohledem upřeným na monitory. Bez přímé vazby na okolí? Zatím to tak vypadá.
Tým Hugo Boss přesunul ovládání jachty z kokpitu do podpalubí. Tím snížil těžiště jachty, zvýšil výkon a zmenšil odpor vzduchu, který už dnes také není, vzhledem k rychlostem lodí, zanedbatelný. Jestli to bude fungovat, to uvidíme.
Už v minulých letech trávili závodníci za kormidly svých jachet IMOCA jen minimum času. Možná 10 %´, více ne. Stále ale měli možnost pobýt v částečně otevřeném kokpitu, být na vzduchu, podívat se ven, kam jachta pluje.
Na nové Hugo Boss to bude těžší. Kokpit tam vlastně není, vše se děje v podpalubí. Závodník sice není vystaven nepříznivým povětrnostním vlivům, ale zase na něj bude působit černota hlučné krabice, ve které bude uzavřen. Nebude to jednoduché. Uvidíme v budoucnu, jestli jde o správnou cestu, nebo jenb končící pěšinu, ze které je třeba se vrátit zpět.
2528
Související články
První z nové generace
První z nové generace
Vendée Globe startuje již za dva roky. Na startu bude mnoho lodí nejnovější generace. PRB je první z nich spuštěná na vodu. I když… Tak trochu je a tak trochu není nové generace. Má zajímavý příběh.
Nejsou stěžně (na lodě IMOCA)
Nejsou stěžně (na lodě IMOCA)
Máte loď IMOCA a nemáte stěžeň. Složitá situace. Stěžně nejsou, Lorima v Lorientu nestíhá vyrábět. A tom se ani nebavíme o tom, kolik takový stěžeň stojí.
Vendée Globe 2024, nejsou lodě
Vendée Globe 2024, nejsou lodě
Příští ročník Vendée Globe odstartuje na podzim 2024. Již nyní jsou jasné dvě věci. Maximální počet startujících se zvýší. To je dobrá zpráva. Špatnou zprávou je, že nejsou lodě.