Znovu závod o přežití?
Zítra startuje Rolex Middle Sea Race. Na startu bude í 5 našich týmů. S jakými podmínkami budou bojovat?
Zdá se, že začátek slavného závodu bude ve znamení stoupačky. Vítr by měl foukat od severovýchodu rychlostí mezi 10 a 20 uzly. V neděli u Sicílie bude vítr slábnout a v Messině je přichystáno tradiční bezvětří. Nastane souboj nejen se soupeři, ale i s proudy v úžině. A bude to souboj, který může závod rozhodovat. Kdo se dostane v pondělí první ke Stromboli, dostane se do zadního a později bočního větru a bude soupeřům ujíždět vysokou rychlostí.
Od pondělního odpoledne se závod změní na sprint na zadní a boční vítr. Tedy doslova let, protože rychlost větru se bude podle předpovědi růst až na 30 uzly a zřejmě i 40 uzlů. Půjde o severní a severozápadní vítr kolem tlakové níže se středem nad špičkou Itálie. Severozápadní vítr vydrží až do konce závodu, ale bude postupně slábnout. Njsilnější by měl být v úterý.
Během závodu je možné očekávat bouřky a prudké deště související s níží. Výška vln v úterý cestou k Maltě poroste až k 6 metrům.
Co to znamená? Jedno je jisté. Podmínky budou velmi drsné. Komu mohou takové podmínky svědčit? Tři sestry za těchto podmínek umí. Jde o podmínky, které budou sedět jachtě Bohemia Praha s Milanem Koláčkem na palubě. Hebe V má na palubě velkou posilu s Polska. Jmenuje se Michal Korneszczuk. Ten je bezesporu na chystaný nečas dobře připraven. Otázkou je, jak zvládne loď, která není na podobné počasí navržena. Milanu Koláčkovi se to loni podařilo. Dále je na startu zkušený tým Giulia. Zde může být limitující loď, ne které tým jede. Je nejmenší z našich (10 metrů) a také není stavěna do bušáku, ale na klasické ORC podmínky.
Posledním z našich týmů je Cassiopeia. Jde o Dufour 500, tedy o největší z našich jachet. V bouřlivém počasí bude pobyt na palubě jistě nejpříjemnější. Jde o tank, který se s mořem umí poprat. Umístění vpředu by zřejmě bylo překvapením.
Podmínky budou divoké a naše týmy jsou dobře připravené. Nezbývá tedy, než jim popřát mnoho štěstí. Závodu se budeme pravidelně věnovat.
5700
Související články
Naši u Favignany
Naši u Favignany
V sobotu odstartoval známý offshore závod Middle Sea Race. Na startu není žádná česká jachta, ale na palubě francouzské JP54 Notre Mediterranee – Ville de Nice se závodu účastní několik českých jachtařů včetně Milana Koláčka.
Co se stalo při Fastnetu
Co se stalo při Fastnetu
Na videu, které najdete u článku popisuje Milan Koláček, jaký byl letošní Rolex Fastnet Race, kterého se jako první Čech účastnil na foilující jachtě IMOCA.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.