Bemex Boot_TOP_2018
Search
× Search
Na kurzech se obvykle učí, že pro refování hlavní plachty je třeba jet proti větru, nebo alespoň takovým kurzem, při kterém je možné vypustit hlavní plachtu tak, aby flatrovala. To ale bude znamenat nutnost vyostřit proti silnému větru s plnou plachtou na stěžni. Zmatek, flatruje plachta, mlácení ráhna. Je třeba si uvědomit, že napadne-li nás refovat na stoupačku v 16 uzlech větru (plujeme-li rychlostí 6 uzlů, pocitově jde o rychlost větru přes 20 uzlů), na zadní vítr se do pocitově stejného větru dostaneme při stejné rychlosti lodě až ve 26 uzlech rychlosti větru. Pokud v tu chvíli vyostříme, abychom zarefovali, bude nám foukat zdánlivý vítr přes 30 uzlů . Vše bude výrazně divočejší. Navíc při plavbě na zaďák budeme mít genu nejspíše na pni na...

Nebezpečné vlny

Vítr může foukat rychlostí 40 uzlů, může zvedat vysoké vlny, ty ale nemusí být nebezpečné. Stačí však malá změna a vše je...

Divočina na Korsice

V létě milé západní pobřeží Korsiky se v zimě může proměnit ve smrtící past. Stačí, když zafouká obávaný mistrál.

109 000 koní

Největší dieselový motor na světě má výkon 109 000 hp. Je to slušný macík a najdeme ho na kontejnerových lodích. 

Kolik stojí záchrana lodi?

Výborný článek o tom, jaký je rozdíl mezi záchranou lodi a pouhým vlečením, jsme dostali od Lukáše Staňka. Je to jen hra se slovy? Ne, jde o to, kolik za asistenci v problémech zaplatíte. Tento rozdíl je...

Proč dvě bilge pumpy?

Minule jsme si spočítali, jaké jsou, nebo mohou být, ztráty na instalaci bilge pumpy. Dnes si řekneme, proč má pro bezpečnost lodi smysl instalace dvou čerpadel.

Garmin Quatix 5

Chytré hodinky jsou v módě. Dokážou věci dříve reálné ve filmech s Jamesem Bondem. Aby zároveň byly vodotěsné a uměly vše, co potřebuje závodní a turistický jachtař, musíte hledat dlouho. Nakonec najdete...
Last
Na horu