1900 kontejnerů přes palubu
Kontejnerová loď MV ONE Apus přišla v bouři na severním Pacifiku o 1900 (slovy tisíc devět set) kontejnerů. Nejméně. První zprávy mluvily o velkém množství. Nyní se ukazuje, že je to ještě více, než si pod velkým množstvím dovedeme představit.
Dnešní zpřesnění uvádí, že jde o ztracené, nebo poškozené kontejnery. 40 z nich obsahovalo nebezpečný náklad. Přesné množství se hned tak nedozvíme, protože na palubu není možné z bezpečnostních důvodů vstoupit.
ONE Apus plula z Yantianu v Číně do Long Beach v Kalifornii. V pondělí v noci se dostala do silné bouře. Jde o 364 metrů dlouhou loď s kapacitou 14000 TEU.
O tom, jak mnoho je 1900, svědčí, že ročně spadne přes palubu průměrně 1382 kontejnerů. Do tohoto čísla se nezapočítávají katastrofální nehody, jako jsou ztroskotání, nebo potopení lodě. Letošní rok tak se statistikou dost zamíchá.
Zatím největší déšť kontejnerů způsobený počasím se udál v roce 2014, kdy z lodě Svendborg Maersk vypadlo v Biskaji 517 kontejnerů a dalších 250 bylo poškozeno.
6513
Související články
Mladší sestra Ever Given ztroskotala
Mladší sestra Ever Given ztroskotala
Ever Forward, mladší a menší sestra kontejnerovky Ever Given, která zablokovala Suez, ztroskotala v USA v zátoce Chesapeake Bay. Rychlostí 13 uzlů najela na mělčinu při vyplouvání z přístavu Baltimore.
400metrový kolos na dně
400metrový kolos na dně
Mumbai Maersk, jedna z největších kontejnerových lodí na světě, nasedla na mělčinu před vjezdem do německého přístavu Bremerhaven. Jedná se o 399 metrů dlouhou kontejnerovku s kapacitou téměř 20000 TEU.
Největší kontejnerovka poprvé v Suezu
Největší kontejnerovka poprvé v Suezu
Nová největší kontejnerová loď na světě se jmenuje Ever Ace. Byla na vodu spuštěna v červenci a nyní je na své první plavbě z přístavu Taipei do Rotterrdamu. Kapacita kontejnerovky je 24 000 TEU, tedy 24 000 20 stop dlouhých kontejnerů. Po naložení na koleje by šlo o vlak dlouhý 216 km, tedy z Prahy až někam za Brno.