Další kapitola ztroskotání
Příběh nákladní lodi Wakashio, která za podivných okolností ztroskotala na pobřeží ostrova Mauricius, má za sebou další kapitolu. Příď lodi šla ke dnu…
Wakashio ztroskotala na korálovém útesu u pobřeží ostrova. Z narušených nádrží uniklo do laguny za útesem více než 1000 tun paliva. Vzniklé ekologické škody poznamenají ekosystém na mnoho let. Navzdory usilovné snaze škody minimalizovat.
Trup lodi následně nevydržel nárazy vln a rozlomil se. Na útesu zůstala zadní část lodi se strojovnou a nástavbou. Odpovědné úřady ve spolupráci s odborníky řešily, co s odlomenou přídí. Po konzultacích bylo rozhodnuto, že nejméně škodlivé bude potopení přídě v hlubinách Indického oceánu. Bylo vybráno vhodné místo, příď odtažena remorkéry a včera byla poslána ke dnu.
Na útesu nyní zůstává záď lodi. Je sice mnohem menší než potopená příď, ale bude s ní obtížnější manipulace. Pokračuje čištění všech prostor uvnitř a plánuje se další postup odstranění vraku z korálového útesu. Teprve potom smutný příběh nedbalosti a hrubého porušení pravidel skončí.
3418
Související články
To by se u nás stát nemohlo!
To by se u nás stát nemohlo!
Nábřeží v Zadaru. Policie, zodpovědná osoba z kapitanátu, potápěč a odtahovka. Mnoho čumilů (včetně mě). Copak se to bude dít v takové slunečné páteční ráno? Davem se šíří šeptanda. Auto v moři, vražda, dvě mrtvoly, 7,65 mm, zločin, mafie, Mercedes třída S.
Když se urve kýl
Když se urve kýl
Australská společnost Offshore Moorings se od roku 1967 specializuje na vyprošťování potopených jachet. Příležitost uplatnit tuto specializaci se jí naskytla koncem března, kdy dostala informaci o potopení jachty Bénéteau First 45 nedaleko australského pobřežního města Mandurah. Z vylíčení průběhu záchrany je možné udělat si obrázek, o jak náročnou činnost se jedná.
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Majitel lodi, která zbourala most v Baltimoru, může čelit gigantickým nárokům na náhradu škod. Nehoda se neobešla bez obětí na životech a vznikly rovněž velké škody v důsledku ochromení námořní i silniční dopravy na východním pobřeží. Jak se na věc dívá legislativa?