Dvě smrtelné nehody
V Albánii zabil policejní náčelník na motorovém člunu sedmiletou koupající se dívku. U Puly se srazily dva motorové čluny. Nehodu nepřežila čtyřiačtyřicetiletá žena.
U albánského města Himara zabil v pátek bývalý policejní náčelník na motorovém člunu sedmiletou dívku. Viník tvrdí, že ztratil nad plavidlem kontrolu, svědci mluví i nebezpečné plavbě ve skluzu v těsné blízkosti pobřeží.
Otec s dcerou se koupali blízko pobřeží, když si všimli bílého motorového člunu, který plul vysokou rychlostí k nim: „Přilétl vysokou rychlostí k nám. Já jsem se stihl potopit, dcera ne. Nalétl člunem přímo na ni...“
Viník nehody je nyní vyšetřován. Jeho čin byl kvalifikován jako zabití. Dalších 15 policistů, kteří měli za úkol hlídat situaci u pobřeží, bylo propuštěno. Tragická nehoda vyvolala v Albánii protesty, došlo i na potyčky s policií.
Nehoda u Kamenjaku
Ke smrtelné nehodě došlo v Chorvatsku u mysu Kamenjak, kde se srazily dva čluny. Jeden z nich šel po kolizi ke dnu. Na palubě bylo 6 osob, čtyřiačtyřicetiletá Němka nehodu nepřežila.
Jeden z člunů byl registrován v Německu, na palubě byly dvě osoby. Druhý člun byl chorvatský, charterový. Vedle oběti byla na potopeném člunu vážně zraněna ještě jedna žena. Ostatní trosečníky zachránila posádka druhého plavidla. Podle závěrů policie je vina na obou skipperech (i plavidlo kterému má být uvolněna cesta, musí udělat maximum pro zabránění srážky).
Nezkušení držitelé průkazu způsobilosti často zapomínají na to, že pro zabránění srážce musí udělat všichni maximum. Na moři není jeden vinný a druhá nevinný.
Ještě poznámka k první tragické nehodě. Plujeme-li s motorovým člunem vysokou rychlostí poblíž pobřeží, nebo v místech, kde se mohou koupat lidé, vždy riskujeme, že k podobnému neštěstí dojde. Nevím, jaká jsou pravidla v Albánii, ale v Chorvatsku je plavba ve skluzu možná jen více než 300 m od břehu v místech, kde s jistotou víme, že není plavba ve skluzu zakázána. Hlavu koupajícího velmi snadno přehlédneme a vyloučená nikdy není ani chyba, při které ztratíme nad plavidlem kontrolu.
1932
Související články
Skandinávský problém v Pacifiku
Skandinávský problém v Pacifiku
V Tichém oceánu, asi 300 mil východně od souostroví Markézy, se 8. dubna potopila loď Arcona 460 IdaLina. Posádka, již tvořil švédský manželský pár, z paluby stihla uniknout na záchranném ostrůvku a později byla zachráněna další švédskou lodí plující v oblasti. Zkázu jachty IdaLina přitom stihla zdokumentovat videozáznamem. Způsobila ji havárie kormidla dodaného dánskou společností. Švédská loděnice již případ vyšetřuje.
Minulost a současnost Zadaru
Minulost a současnost Zadaru
Zajímalo by vás, jak vypadala marína v Zadaru v roce 1910? Nebo molo, u kterého přistávaly parníky na začátku 20. století? Staré město před bombardováním za 2. světové války? Město v roce 1750?
Zákaz plavby, bude se střílet
Zákaz plavby, bude se střílet
Na Jadranu se bude střílet! Tedy, vlastně se už střílí. Plavba je zakázána v okolí Žirje a Zečeva nedaleko Rogoznice. Pálit ostrými se bude až do 25. dubna. Je třeba se držet opodál.