Kurz noční plavby a bezpečného kotvení
Na podzim jsme připravili nový zdokonalovací kurz pro méně zkušené (nebo méně sebejisté) jachtaře. Tentokrát půjde o kurz noční plavby a bezpečného kotvení. Znovu jde o třídenní kurzy, podobně jako kurzy přístavních manévrů, které budou probíhat v Chorvatsku.
Kurz noční plavby jsme úmyslně připravili na druhou polovinu října, kdy je dlouhá noc, ale moře je ještě teplé, proto noční teploty neklesají tolik, jako na jaře.
Víte, na jakou vzdálenost vidíte poziční světla druhé lodě? Za jak dlouho se dostanete do kolizní situace? Kolik času máte při noční hlídce na reakci ve chvíli, kdy hrozí srážka? Co vám říkají poziční světla, co majáky a bóje? Jak náročný je odhad vzdálenosti v noci? Jak moc je ztížená orientace v prostoru a o co jsou náročnější práce na palubě? Jaké jsou základní bezpečnostní opatření během noční plavby?
Dále bude součástí kurzu výuka kotvení. Standardní stání na kotvě, stání na kotvě se zádí vyvázanou na břeh, zkouška kotvení na dvě kotvy v tandemu, ukázka aplikací s kotevními alarmy. Jak spustit rychle kotvu, když je rychlost vrátku nedostatečná. Příprava snubberu, když na lodi tato pomůcka chybí.
Dojde i na kombinaci obojího. Je snadné v noci bezpečně zakotvit v zátoce, kterou neznáte? Jak budete za tmy hledat místo na kotvu? Jak bezpečně vplouvat na kotviště, kde je agresivní světelné pozadí?
Je toho hodně, co je možné se naučit, jak se zlepšit, jak učinit svoje plavby bezpečnější, jak získat v náročných nočních podmínkách jistotu a jak být připraven na kotvení a to i v náročnějších podmínkách.
Více informací najdete zde.
1926
Související články
Proč se dívat na satelitní snímky
Proč se dívat na satelitní snímky
Má smysl za plavby vedle elektronických, papírových map a pilotů studovat i satelitní mapy Google? Ano, má a může jít o velmi užitečnou pomůcku.
Jak zlepšit přístavní manévry
Jak zlepšit přístavní manévry
Chystáte se na moře a chybí vám jistota při přístavních manévrech? Už nechcete zažívat na dovolené situace, kdy se celý týden bojíte okamžiku, až budete muset zajet do přístavu? Sledujete s obavami předpověď počasí, protože přístavní manévry za větru nejsou váš šálek kávy?
Pogo 12.50 je fantastický zážitek...
Pogo 12.50 je fantastický zážitek...
40 stop dlouhá jachta, která létá ve skluzu. To je neopakovatelný zážitek. Letět ve skluzu na kajutové plachetnici rychlostí kolem 15 uzlů, to nemá chybu. Daleko za sebou necháváte běžné jachty, které ve srovnání s vámi na hladině stojí.