Mladší sestra Ever Given ztroskotala
Ever Forward, mladší a menší sestra kontejnerovky Ever Given, která zablokovala Suez, ztroskotala v USA v zátoce Chesapeake Bay. Rychlostí 13 uzlů najela na mělčinu při vyplouvání z přístavu Baltimore.
Před rokem to byla Ever Given, která zablokovala Suez a vytvořila na šest dnů špunt v dopravní tepně, kterou ročně propluje více než desetina světového obchodu. Tentokrát k nehodě došlo na druhé straně Atlantiku v USA. 330 metrů dlouhá Ever Forward vyplouvala plavební drahou z přístavu Baltimore. V neděli v 9 večer s lodivodem na palubě opustila vyznačený Craigshill Channel mezi bójemi 14 a 16 a rychlostí 13 uzlů najela do mělké vody. Podle údajů z mapy to vypadá, že nákladní loď s ponorem kolem 13 metrů nasedla v místech, kde je cca 7 metrů vody. Vzhledem k rychlosti, kterou loď plula, tam bude pořádně zaseknutá.
O tom, že situace nejspíše nebude snadno řešitelná, napovídá nízká aktivita remorkérů v okolí ztroskotané kontejnerovky. Čeká se na vyšší příliv, který by se měl dostavit později během měsíce (nebude o mnoho vyšší). Na vysvobození lodě budou pracovat odborníci z Donjon-SMIT. Není vyloučeno, že bude muset dojít k odčerpání paliva, nebo dokonce k vykládce kontejnerů. To by znamenalo velmi dlouhé zdržení. Naštěstí Ever Forward neblokuje plavební dráhu, jako tomu bylo v Suezu.
Polohu najdete zde.
1718
Související články
Když se urve kýl
Když se urve kýl
Australská společnost Offshore Moorings se od roku 1967 specializuje na vyprošťování potopených jachet. Příležitost uplatnit tuto specializaci se jí naskytla koncem března, kdy dostala informaci o potopení jachty Bénéteau First 45 nedaleko australského pobřežního města Mandurah. Z vylíčení průběhu záchrany je možné udělat si obrázek, o jak náročnou činnost se jedná.
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Odpovědnost za Baltimore? Vzor Titanic
Majitel lodi, která zbourala most v Baltimoru, může čelit gigantickým nárokům na náhradu škod. Nehoda se neobešla bez obětí na životech a vznikly rovněž velké škody v důsledku ochromení námořní i silniční dopravy na východním pobřeží. Jak se na věc dívá legislativa?
Zlobivá převodovka
Zlobivá převodovka
Včera začal náš další kapitánský kurz. První den jsme věnovali oblíbeným přístavním manévrům, které jsou nezbytné proto, aby posádka mohla během celého kurzu zajíždět do přístavů sama. A zanedlouho se objevila nevšední závada...