Daniel Vodička / pátek 23. září 2016 / Kategorie: Kam jet, Zajímavosti Zlevní Chorvaté? Stesky na ceny stání v přístavech a marínách v Chorvatsku jsou už téměř na denním pořádku. Zastaví se růst cen, nebo se dokonce zase zlevní? Odpověď na tuto otázku může naznačit počet lodí, které Chorvatsko navštěvují. Za prvních 6 měsíců letošního roku kapitanáty v jadranském nautickém ráji registrovaly 21 941 člunů a jachet plujících pod cizí vlajkou, které do Chorvatska připluly, nebo v něm pobývaly. To je oproti předchozímu roku nárůst o hezkých 45,2 %. Loni to bylo ve stejném období 15 111 jachet, člunů, loděk a lodiček. Použijeme-li expresivní výraz: „To je nárůst jako prase!“ Z celkového počtu je to 6 609 jachet, člunků a jiných plavidel, které jsou v Chorvatsku poprvé (nárůst o 12,34 %). Číslo představuje největší nárůst v Chorvatských dějinách. Nebo alespoň od té chvíle, kdy začaly informace o přihlášených prosakovat z kapitanátů i na vyšší místa. Zbylých 15 332 přihlášených plavidel plulo po Jadranu již loni, ale 66,15 % z nich vyplulo letos dříve, než minulý rok (Tea našeho čtenáře Petra Ulricha se do toho nepočítá, protože pluje pod chorvatskou vlajkou). Z 21 941 přihlášené lodě připadá 3 870 na jachty. Podle chorvatských zákonů jde podle nás o lodě delší než 12 metrů (případně nás opravte). Zde je nárůst o 63,77 % v porovnání s loňským rokem. Na to co pluje a je menší než 12 metrů připadá 18 071 přihlášených. Zde je nárůst o 41,76 %. No a nejvíc je samozřejmě Němců (7 543). Za nimi následují Rakušané (4 176), Slovinci (2 998), Italové (2 352) a my (800). Za námi jsou lodě registrované ve Velké Británii a Severním Irsku (582). Ty jsou ale rekordmankami v nárůstu – 87,14%. A po tomto sůchém výčtu čísel se táži: „MAJÍ V CHORVATSKU DŮVOD ZLEVŇOVAT, NEBO NAOPAK URČITĚ PŘITLAČÍ NA PILU?“ Ať si odpoví každý sám. 6079 Tagy: Chorvatskoceny Související články Minulost a současnost Zadaru Minulost a současnost Zadaru Zajímalo by vás, jak vypadala marína v Zadaru v roce 1910? Nebo molo, u kterého přistávaly parníky na začátku 20. století? Staré město před bombardováním za 2. světové války? Město v roce 1750? Zákaz plavby, bude se střílet Zákaz plavby, bude se střílet Na Jadranu se bude střílet! Tedy, vlastně se už střílí. Plavba je zakázána v okolí Žirje a Zečeva nedaleko Rogoznice. Pálit ostrými se bude až do 25. dubna. Je třeba se držet opodál. Co v Zadaru nesmíte vynechat, 1. díl Co v Zadaru nesmíte vynechat, 1. díl Zadar je zajímavé město kombinující historii starou více než 2000 let s moderní poválečnou architekturou. Některé jeho zajímavosti přežívají po staletí. Jednou z nich jsou zadarski barkajoli.
Minulost a současnost Zadaru Minulost a současnost Zadaru Zajímalo by vás, jak vypadala marína v Zadaru v roce 1910? Nebo molo, u kterého přistávaly parníky na začátku 20. století? Staré město před bombardováním za 2. světové války? Město v roce 1750?
Zákaz plavby, bude se střílet Zákaz plavby, bude se střílet Na Jadranu se bude střílet! Tedy, vlastně se už střílí. Plavba je zakázána v okolí Žirje a Zečeva nedaleko Rogoznice. Pálit ostrými se bude až do 25. dubna. Je třeba se držet opodál.
Co v Zadaru nesmíte vynechat, 1. díl Co v Zadaru nesmíte vynechat, 1. díl Zadar je zajímavé město kombinující historii starou více než 2000 let s moderní poválečnou architekturou. Některé jeho zajímavosti přežívají po staletí. Jednou z nich jsou zadarski barkajoli.