Jak správně zakotvit (v Brně)
27. února proběhne v Brně přednáška Přístavní manévry a kotvení. Původní přednáška o manévrech tak je doplněna o druhé téma, ve kterém mají mnozí slabiny. Jak bezpečně zakotvit na noc?
O přístavních manévrech jsme již mnohé řekli a napsali. Tentokrát se navíc budeme věnovat i kotvení. Stání na kotvě je nejhezčím a nejlevnějším způsobem, jak strávit na jachtě noc. Některým jachtařům chybí při kotvení jistota, jiným sice jistota nechybí, ale správně zakotvit neumí.
Podíváme se na to, jak správně zakotvit, jaké si vybrat místo, jaké jsou techniky kotvení, jak přečkat bouřlivé počasí, nebo jak poznat za temné noci, že vlečeme kotvu. Během sezóny pak můžete vše naučené uvést do praxe a místo každodenního placení za noční stání můžete strávit bezplatný týden po zátokách a kotvištích.
Více informací najdete zde.
4352
Související články
Proč být na kotvě označen
Proč být na kotvě označen
Může se vám snadno stát, že zjistíte, že absence černé koule při kotvení byla vaše největší chyba. A můžete si tisíckrát říkat, že ostatní ji nemají také vyvěšenu.
Jak poznat bezpečné kotviště
Jak poznat bezpečné kotviště
Blíží se bouřlivé počasí a potřebujete bezpečné, ale opravdu bezpečné kotviště, kde máte záruku, že se chytnete. Jak takové kotviště vypadá? Co máme vlastně hledat?
Velmi nebezpečné šetření
Velmi nebezpečné šetření
Jsou díly na jachtách, na kterých se nevyplatí šetřit. Příkladem je vše, co se týče kotvy, řetězu, obrtlíků a šeklů, které vše spojují. Pokud jachta v ceně 15 milionů visí na šeklu za 5 EUR, je to šetření na nepravém místě.