Na křídlech větru
Vedoucí trojice v závodě Vendée Globe letí na foilech vstříc otevřeným dveřím vagonu metra linky C na Hlavní nádraží. Už je slyšet, že se dveře zavírají, ale stále je čas naskočit, Jen je třeba upalovat jako o život.
Z Hlavního nádraží pak vyjíždí na další cestu expres. Zde expres kolem světa. Metro je v tomto případě studená fronta, která může vedoucí trojici dovést pod 40°jižní šířky. To je Hlavní nádraží, ze kterého vyjíždí onen nejrychlejší vlak. Pod 40°stupněm jižní šířky chodí rychlé tlakové níže, které se vydávají na cestu na východ. Kdo se do jejich proudu dostane první, ujede ostatním.
Proto vedoucí trojice spěchá. Vede ji nyní Thomas Ruyant, Alex Thomson je druhý a Charlie Dalin je na třetím místě. Rychlosti lodí jsou stále nad 20 uzly. Thomas Ruyant dokonce dokázal uplout za 24 hodin přes 515 mil. To znamená průměr za den 21,5 uzlu.
Na čtvrtém místě je stále Jean Le Cam. Nejlepší na lodi bez foilů a nyní již jediný bez foilů v první desítce. Na pátém místě plující Kevin Escoffier se už smířil s tím, že do metra na jih nenaskočí a pluje oklikou na západ, aby obeplul vznikající tlakovou výši. S tím se Le Cam nechce smířit. Doufá, že se mu podaří naskočit aspoň na oj, doufá, že metro bude mít zpoždění. Je to risk. Pokud by ale vyšel, získá na soupeře za zády veliký náskok. Starý lišák hraje hru, kterou nemůže prohrát. Je bez nervů. Může dojet jakkoli. Pokud dojede vpředu, je to bonus. S tím se dobře dělají odvážná rozhodnutí.
Závodu se budeme věnovat v naší další online přednášce ve středu. Budeme mít speciálního hosta (vedle Milana Koláčka), se kterým se podíváme na financování týmů, na jejich provoz, složení, na finanční náročnost. Náš host bude mít s tím vším zkušenosti, v předních francouzských týmech pracoval(a).
Polohu lodí najdete zde.
2364
Související články
Kdo je Pip Hare?
Kdo je Pip Hare?
Mnoho z nás sleduje offshore jachting a známe jména jako Alex Thompson, Jean Le Cam, Yannick Bestaven, Louis Burton a mnohé další. A mezi těmito velkými jmény je nenápadná britská dáma Pip Hare.
Příliš brutální Vendée Arctique
Příliš brutální Vendée Arctique
Druhý ročník závodu Vendée Arctique byla nakonec zkrácen o více než polovinu. Důvodem byla brutální bouře, ve které foukalo stabilně přes 50 uzlů, s poryvy překonávající 60. Vítězem se stal Charlie Dalin.
Souboj s bouří u Islandu
Souboj s bouří u Islandu
Hrozivá bouře donutila organizátory změnit trať Vendée Arctique. Změny byly nakonec dvě. Nejprve byl zrušen Island levobokem a byla ustavena brána na východě ostrova. Sílící bouře ale nakonec změnila i tyto plány. Ze závodu se stal boj o přežití.