Tomek s Koláčkem nejlepší na Seascape Challenge Cupu
Minulý týden se ve střední Dalmácii odjel zajímavý závod, který již tradičně pořádá pro stále se rozšiřující mezinárodní komunitu svých zákazníků výrobce sportovně laděných plachetnic dříve Seascape nyní Beneteau First.
Závod má přiléhavý název Challange Cup a jeho základní filozofií je výzva k překonání a posunu hranice zóny osobního komfortu. Je určen pro dvoučlenné posádky, které jsou rozděleny do třech monotypových tříd dle typu lodě. Závod je organizován z maríny Jezera na Murteru a letošního ročníku se zúčastnilo 9 posádek ve třídě First 27 SE, 6 posádek ve třídě First 24 SE a tradičně nejpočetnější skupinu tvořilo 30 posádek v nejmenší třídě First 18 SE. Trasa závodu je převážně vytyčena v chráněných vodách mezi Kornaty a pobřežím a měřila 95 Nm, pro nejmenší třídu byl poslední úsek zkrácen o 11 Nm. Letošního ročníku se zúčastnily s úspěchem i dvě české posádky, které obstály v konkurenci zvučných jmen z prostředí závodního jachtingu. V prestižní třídě First 27 SE zvítězil Milan Tomek s Milanem Koláčkem s velkým náskokem před zbytkem flotily, kdy celou trasu absolvovali za 25 hodin a 33 minut.
Více informací zde.
2241
Související články
Proč mají závodní jachty široké přídě
Proč mají závodní jachty široké přídě
Podívejte se na nejmodernější závodní jachty IMOCA nebo Class 40. Jsou nevzhledně široké na přídi. A byly by ještě širší, kdyby jim to pravidla dovolila. Proč tomu tak je, když vždy byla s rychlostí spojená ostrá příď? Byly dokonce i doby, kdy se vycházelo z předpokladu, že základem rychlosti je elegance. To už dnes neplatí. Zeptali jsme se na to závodního jachtaře Milana Koláčka.
Konečné rozhodnutí
Konečné rozhodnutí
Konečné rozhodnutí na 25. České námořní rallye zní: Je dobojováno. Ani dnes nebyl vítr k závodníkům shovívavý. Poryvy nejprve dosahovaly přes 30 uzlů, později mírně slábly, ale stále se šplhaly na 28 uzlů, což bylo vzhledem k dnešní ranní debatě neúnosné.
Dnes se rozhodne?
Dnes se rozhodne?
Bóra utichla. Tedy utichla… Utichla v maríně v Biogradu. Na moři je to jinak. Stále registrujeme poryvy přes 25 uzlů. Jindy by to asi nevadilo, podmínky jsou lepší než v minulých dnech, ale dnes na ranní poradě kapitánů se hlavy některých týmů (shodou okolností těch, které po pěti rozjížďkách jsou na stupních vítězů) začaly odkazovat na charterové smlouvy, ve kterých je zakázáno vyplouvat ve větru nad 24 uzlů.